Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. serdecznie zaprasza szkoły podstawowe i ich pracowników (nauczycieli klas I-III oraz IV-V) do udziału w projekcie pn. „Nauczyciele dla Zrównoważonego Rozwoju: Wspólna Droga w Przyszłość”.
Celem projektu jest przygotowanie nauczycieli do promowania i przekazywania uczniom wiedzy z obszaru szeroko pojętej edukacji ekologicznej i zrównoważonego rozwoju.
W ramach projektu proponowane są trzy spotkania online (2h15 min. każde) obejmujące tematykę:
- Koncepcja zrównoważonego rozwoju w praktyce:
- wyjaśnienie koncepcji zrównoważonego rozwoju, omówienie globalnych wyzwań społeczno – gospodarczo – środowiskowych, przedstawienie podstawowych zagadnień z zakresu zrównoważonego rozwoju oraz omówienie 17 celów zrównoważonego rozwoju;
- Zmiany klimatyczne a odpowiedzialność człowieka:
- przedstawienie przyczyn i konsekwencji zachodzących zmian klimatycznych, ukazanie współzależności stanu klimatu od działalności człowieka, wskazanie rozwiązań niwelujących przyczyny i skutki zmian klimatycznych;
- Różnorodne społeczeństwa oparte na tolerancji:
- przedstawienie powiązań i przenikania się systemów kulturowych, środowiskowych, ekonomicznych, społecznych, politycznych i technologicznych oraz edukacja z zakresu tolerancji i różnorodności oraz ochrony praw człowieka.
Dodatkowo, zainteresowani otrzymają ciekawe materiały edukacyjne:
- scenariusze zajęć, prezentacje i karty pracy, np. „Co nas ratuje, a co truje – ekosystem lokalny i globalny”, Komunikacja – asertywność”, „Wyzwania społeczne – niepełnosprawność”, „ABC zrównoważonego rozwoju dla dzieci”.
- gry edukacyjne (planszowe i online): Śladem Zrównoważonego Rycerza, Kurs na Rzecznika Zrównoważonego Rozwoju.
Formularz zgłoszeniowy: https://www.marr.pl/edukujglobalnie/
Strona projektu: https://www.edukujglobalnie.pl/
Udział w projekcie jest bezpłatny. Projekt jest współfinansowany z budżetu państwa w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej.
ulotka_nauczyciele_dla_zrównowazonego_rozwoju.pdf
(zew)