A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Jak załatwić sprawę w urzędzie lub przez Internet - OBYWATEL.GOV.PL

Procedura:

 

Informujemy, że na stronie www.obywatel.gov.pl znajdują się opisy najpopularniejszych usług, jakie administracja świadczy dla obywateli, np.: jak wyrobić dowód, paszport, prawo jazdy  czy Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), a także ile to kosztuje, jakie dokumenty trzeba wypełnić i gdzie się w danej sprawie zgłosić.

 

Struktura strony nie odzwierciedla podziałów resortowych, lecz systematyzuje usługi administracji publicznej według typowych zdarzeń życiowych. Wiarygodność opisów (kart) usług została zagwarantowana poprzez współpracę z merytorycznymi pracownikami ministerstw i jednostek podległych. Cechą wyróżniającą stronę jest zrozumiały, prosty język.

 

Z kolei system informacji telefonicznej to rozwiązanie dla tych, którzy nie korzystają z Internetu. Dzwoniąc pod numer 222 500 115, dowiedzą się Państwo, gdzie załatwić swoją sprawę. System działa na poziomie KPRM (infolinia centralna – 222 500 115), a także na poziomie resortowym (33 osobne numery w ministerstwach i urzędach wojewódzkich).

 

Wejdź na stronę www.obywatel.gov.pl
lub zadzwoń pod numer 222 500 115